شهادت اعضای بدن بر علیه خودمان
پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۴:۰۳ ب.ظ
آیت الله جوادی آملی:
ما یک «شهادت» داریم
و یک «اعتراف»...
اگر در محکمه
دیگری بر علیه مجرم و گنه کار حرف بزند
این «شهادت» است،
اگر مجرم خودش بر علیه خودش حرف بزند،این «اعتراف» است.
قرآن درباره ی اعضا وجوارح
کلمه «شهادت» را به کار برده،
نه «اعتراف»...
«شهد علیهم سمعهم وابصارهم وجلودهم بماکانوا یَعمَلون»
[صافات آیه ۲۰]
پس درقیامت وقتی دست وپا و اعضا وجوارح «شهادت» میدهند
معلوم میشود که دست و پا و اعضا گناه نکرده اند،
و الا قران میگفت «اعتراف»...
پس معلوم میشود
انسان انها را با زور
در بی راهه مصرف کرده،
لذا در قیامت اعضا عذاب نمیشوند! بلکه
«جان» عذاب میشود.
این اعضا و جوارح
در همین دنیا هم معترض به گناهان ما هستند، اماگوش شنوانیست
۹۴/۰۴/۱۱